martes, 5 de octubre de 2021

El meu símbol

 Jing Jang



Tot saben que el jing i el jang representa els pols oposats però realment és un principi filosòfic i religiós que explica l'existència de dues forces oposades però complementàries que són essencials en l'univers: el jin associat a la feminitat, la foscor, la passivitat i la terra; i el jang, vinculat al masculí, la llum, l'actiu i el cel. Segons aquesta filosofia, les dues energies són necessàries per mantenir l'equilibri universal.

Aquest concepte prové de l'escola del Jin Jang, una de les anomenades "100 escoles de la pensada", una sèrie de corrents filosòfics i espirituals que van sorgir a la Xina entre els anys 770 i 221 a. C.


Per a mi té un significat totalment diferent, jo penso que es la unió de dues persones que tenen com un imant i sempre estan unides, en el meu cas em representa amb la meva germana ja que es la persona més important per a mi y sempre m’ajuda. També és un símbol important, ja que quan van anar de viatge a Portugal, ens vam comprar un clauer amb aquest símbol, i sempre que ho veig em recorda a ella, i la bona relació, complicitat, comunicació… que tenim.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

SANT BALDIRI

SANT BALDIRI Creador del nom: San Baudilio (segle IV d. C.), segons els martirologis, va ser un diaca i màrtir que va sofrir assots i molts ...